Чому російські пропагандисти заступаються за «112 Україна»?

  ПВК-ЛИХОМАНКА РОСІЙСЬКІ ПРИВАТНІ АРМІЇ

11/12/2018 admin 0

Роль російських ПВК у збройних конфліктах Донедавна приватні військові компанії (ПВК) вважалися неурядовими підрядниками, які надають професійні послуги охорони. Їхні завдання були переважно обмежені охороною […]

Чому російські пропагандисти заступаються за «112 Україна»?

Вчора, 9 жовтня, російська журналістка Ольга Скабєєва під час суперечки з членом української делегації в ПАРЄ Олексієм Гончаренком закликала не закривати українські канали «за те, що вони пропонують мир з Росією». Вочевидь, вона мала на увазі постанову Верховної Ради щодо «112 Україна» і NewsOne. «Всі абсолютно телеканали, на яких закликали до миру з Росією, … , мають негайно зникнути», – Саме так 5 жовтня ведуча Скабєєва в програмі «60 минут» каналу «Россия-1» прокоментувала ухвалення цієї постанови.

З огляду на наповнення телеканалу «112 Україна», не дивно, що за нього заступаються російські пропагандисти, як їх називали українські ЗМІ. На один з ефірі цього каналу запрошували активіста «Відсічі» Артура Переверзєва як автора петиції щодо «112 Україна» і NewsOne. Та він відмовився і, на моє переконання, зробив правильно, зважаючи на те, що було в тому п’ятничному ефірі ток-шоу «Пульс» 5 жовтня куди його запрошували. У своєму дописі у Facebook він відзначив, що поведінка ведучих (Ганни Степанець та Володимира Полуєва) – ідентична такій поведінці ведучих на російському ток-шоу «60 минут» з тією ж Ольгою Скабєєвою. Серед іншого він також виділив низку маніпуляцій, якими не гребують користуватися журналісти обох каналів.

Зокрема, мікрофони ведучих дещо гучніші, ніж у гостей. На «112 Україна» це було досить добре помітно під час словесної перепалки нардепа Крулька та ведучого Полуєва. Крулько говорить на підвищених тонах, а ведучий, перебивши нардепа, його з легкістю заглушує своїм тихим голосом. Схожу подачу думок ведучих і опонентів можна почути на «Россия-1».

Ще одна «технологія», яку використовують і в ефірі «Пульсу», і в ефірі «60 минут», – це лейтмотив про те, що Верховна Рада проголосувала за «закриття телеканалів». Про «закриття» говорив і колега Скабєєвої на «Россия-1». І з тези про «закриття двох телеканалів» розпочали програму і ведучі «112 Україна». Що, звісно ж, є маніпуляцією, адже постанова містить пропозиції щодо застосування санкцій. А «пропозиції» не є «закриттям», адже РНБО може не пристати на такі пропозиції. Це створює хибне уявлення у глядача щодо повноважень Верховної Ради та змісту ухваленої постанови.

Щодо останньої «технології», про яку пише Переверзєв, це свобода слова в Україні, яку Росія взяла в оберт як прикриття для створення своєї інформаційної сітки. Він виділяє месиджі та нарративи, адаптовані під аудиторію «112 Україна», щоб нав’язати декілька основних ідей:

  1. Україні потрібен мир, рівноцінний капітуляції, і «партія війни» при владі цього не зробить.
  2. Партія миру – це Медведчук, який заперечує російську агресію на Донбасі.
  3. З цією владою домовитись не вийде.

В інтерв’ю «112 Україна» Віктор Медведчук, якого називають власником телеканалу, неодноразово наголосив на необхідності миру та компромісу: «Ми повинні йти шляхом знаходження компромісу, і цей компроміс я бачу в наданні автономії». «Мир на Донбасі  тема номер один. І цим має бути стурбований президент України. Наскільки вони стурбовані  мені складно сказати, ніяк не стурбовані». Ольга Скабєєва в кулуарах ПАРЄ в Мустафи Джемілєва запитала, чи має намір Україна «перестати вбивати жителів Донбасу». Ця теза є чи не центральною в концепції «партія війни» та того, що завершення війни на Донбасі залежить виключно від України. Звідси ж випливає те, що з цією владою домовитися не вийде. Що опосередковано повторює Медведчук.

Серед схожостей в ефірах «112 Україна» і «Россия-1» – це ще запрошені гості. Той же Вадим Карасьов 5 жовтня у програмі «Пульс» обговорював постанову Верховної Ради, а днем раніше брав участь у програмі «60 минут» в Москві. Питання виникають і щодо таких гостей, як Ганна ГерманВіктор МедведчукЄвген Мураєв та до інших проросійських спікерів, яких запрошує «112 Україна». Можливо, добір гостей свідчить про те, що з одного боку, канал нічим не гребує, щоб показувати проросійську точку зору, а з іншого – його захисників цікавить тільки можливість «торгувати витрішками» перед глядачами, а не свобода слова.

Ситуація, за якої журналісти телеканалу «Россия-1» (що входить до структури «Всеросійська державна телевізійна і радіомовна компанія»), ретрансляцію якого Нацрада і суд заборонили ще на початку російської агресії, захищають «112 Україна», явно говорить не на користь останнього в ситуації, що склалася. Низка порушень та попереджень від Нацради, використання маніпулятивних технологій, якими активно користуються і «112 Україна», і їхні «захисники», можуть зіграти злий жарт з каналом. І тут мова буде не про свободу слова, а про те, чи місце в країні, що протистоїть російській агресії, тому, що так схоже на ефіри російських телеканалів.

активіст Громадянського руху «Відсіч»